Eerder dit jaar, begin januari, hebben we de eerste New Year Challenge georganiseerd. Een rally met een voor ons land unieke opzet, waarbij de rijder, meer dan in de andere classic car rally’s, een flinke bijdrage levert aan het eindresultaat. De New Year Challenge bestaat uit losse kaartleessecties, een flink aantal regularities en uitdagende testjes. Dat die opzet ook klopt bleek wel uit het feit dat winnaars Bas van Kamperdijk en Erwin Berkhof hun eindzege begin januari pas veiligstelden op het allerlaatste testje!
Het enthousiasme van de deelnemers was groot. Het probleem voor de organisatie was echter dat er te weinig deelnemers waren. De meest gehoorde redenen om niet deel te nemen: “het is schoolvakantie”, “we zijn op wintersport” en “het is te kort voor de Winter Trail”. Met 21 deelnemers was het evenement verliesgevend, maar de reacties van die 21 deelnemers maakten veel goed.
Gedragen door die positieve reacties willen we de New Year Challenge voor 2025 een nieuwe kans geven, mits het op een financieel verantwoorde manier georganiseerd kan worden. Daarom hebben we om te beginnen de planning van de rally aangepast op basis van de feedback. Het concept blijft ongewijzigd!
Alhoewel het nieuwe jaar dan alweer ruim 2 maanden onderweg is, willen we de 2e New Year Challenge organiseren op vrijdag 14 en zaterdag 15 maart 2025. Het organisatieteam, inclusief uitzetters (Remco Luksemburg & Peter Rovers) blijft ongewijzigd.
De start is opnieuw bij AquaBest, onder de rook van Eindhoven, waar op het terrein direct al de eerste 2 testjes worden verreden. De eerste etappe voert via een mooie route door noordoost Brabant naar diner en overnachting in Van der Valk hotel Venlo. Onderweg hebben we met Raceway Venray een superleuk circuit gereserveerd dat ons graag ontvangt voor meerdere testjes.
Dag 2 wordt voor een groot deel verreden in Belgisch Brabant en Limburg. Goed berijdbaar onverhard wordt niet geschuwd en zowel rijder als navigator zullen worden uitgedaagd. Op deze dag keren we terug op het Glosso circuit in Arendonk dat we 2 keer zullen gebruiken. Aan het eind van de dag is de finish opnieuw op AquaBest, waar ook de laatste testjes zullen worden verreden.
Kortom, het concept staat en alle opties op horecalocaties en circuits liggen vast. Maar we kunnen het evenement alleen organiseren wanneer we zeker zijn van voldoende deelnemers. Dus als je van plan bent om mee te doen, help ons dan door dit zo snel mogelijk te bevestigen door direct in te schrijven. Wij hebben tenminste 40 deelnemers nodig om het evenement te kunnen organiseren en er is plaats voor maximaal 60 equipes. Op basis van het aantal inschrijvingen besluiten we voor het eind van dit jaar of de 2e New Year Challenge er daadwerkelijk gaat komen. Tot dat moment kunnen we onze reserveringen nog zonder kosten cancelen.
Wij hopen dat de 2e New Year Challenge er komt, want het is echt een ontzettend leuk evenement om te organiseren en aan deel te nemen. Hopelijk geven jullie ons snel de bevestiging door via deze link direct in te schrijven.
Met sportieve groet,
Remco Luksemburg & Peter Rovers.